1. |
Spolupráce je proces, který můžeme neustále rozvíjet. |
2. |
Spolupráce může být, pokud všechny strany chtějí. |
3. |
Spolupráce může mít různé podoby - hledejme tu nejvhodnější pro nás a pro klienty. |
4. |
Hledejme způsoby, jak může spolupráce probíhat, ne důvody, proč ji nelze navázat. |
5. |
Odbourejme domněnky a předpoklady, pracujme s faktickými informacemi a hlavou otevřenou. |
6. |
Jasné nastavení obsahu spolupráce na počátku (i s klientem) je předpokladem pro hladší průběh. Aktualizace domluvy, aby odpovídala aktuálním potřebám, je samozřejmou součástí. |
7. |
Když potřebujeme informace, něčemu nerozumíme, ptejme se. |
8. |
Náročné situace řešme, vracejme se k nim - nenechme je stát se podhoubím problémů. |
9. |
Jsme kolegové, ne soupeři. |
10. |
Neházejme se do jednoho pytle, všichni nejsme stejní. |
11. |
Snažme se porozumět postupům, pohledům, názorům druhé strany a respektujme je. |
12. |
Hovořme o druhé straně s respektem a profesní úctou. |